marți, 25 iunie 2013

Am fost la Festivalul Cetăţilor Dacice

...alături de voluntari ai Trascău Corp şi ai Liceului "Corneliu Medrea" din Zlatna. Am ajutat cu ce a fost nevoie, de la montat Satul Dacic, ridicat Rugul lui Zamolxes (un imens foc de tabără), montat corturi pentru expoziţii, până la curăţat de cartofi şi servit la masă. 

Am ajuns sâmbătă dimineaţa, pe o vreme caniculară, ceea ce nu a împiedicat "pe cei peste o sută de daci și romani să se înfrunte bărbătește, în cadrul unui spectacol de reenactment istoric cu sânge și răniți adevărați."(Ziarul Unirea).


Noroc că am descoperit o baltă, prevăzută cu o cascadă, pe care am amenajat-o corespunzător pentru a ne răcori, altfel nu ştiu ce s-ar fi întâmplat. Demonstrațiile de lupte au fost realizate de trupelor de reenactment istoric: Grvppo Storico Romano, Goths’ Village Association of Maslomecz, Legionarii din Pro Antica XIIII GMV, Barbari din Hellas&Roma, Terra Dacica Aeterna, Cohorhs III Campestris Civium Romanorum Milliaria, Lupii Daciei, Legiunea a XIII-a Gemina – Apulum, Lupii de fier ai Apoulonului. 
            După părerea mea este cea mai mare manifestare de acest gen din România. Pentru tineri, dar şi pentru cei mai în vârstă, reprezintă un inedit mod de a descoperi istoria luptelor dintre daci şi romani, de a se familiariza cu metodele de luptă, tipuri de armament, tipuri de luptători. 
           Seara ne-am pregătit pentru concertul celor de la Holograf, dar a venit o puternică furtună, cu averse şi descărcări electrice, aşa că totul s-a amânat. Se vede că, chiar dacă organizarea festivalului a fost una excelentă, pot apărea momente neprevăzute.  "Am fost nevoiţi" să scoatem chitara şi să distrăm cele peste 50 de persoane ascunse sub corturile unui întreprinzător local, de la localnici, bloggeri oficiali, alte oficialităţi locale şi judeţene.


         Duminică am dat o scurtă tură în Cheile Cetii, la Băile Romane, apoi ne-am întors pentru a participa la întrecerile dacice. Pentru prima dată în istoria competiţiei, întrecerile au fost câştigate de comuna Ighiu, care a fost susţinută îndeaproape de primarul Traian Rusu. Echipa câştigătoare s-a impus în 4 probe, din cele 10 ale concursului: Arcul Viteazului, Suliţaşul cetăţii, Braţul de fier, Să ne unim forţele (trasul frânghiei).
Deosebit de interesante au fost cascadoriile ecvestre, o extraordinară expoziție de machete cu specific daco-roman-realizate de prietenul nostru Dan Anghel, ritualuri și dansuri cu nimfe dace, filmele documentare istorice şi târgul de meșteri populari. 
În concluzie, se merită aşa că ne vedem la anul. 
                            Unde? 
În mod normal, la Ighiu, la câştigătorii competiţiei, dar rămâne de văzut. 
 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia ta e binevenită!