marți, 3 septembrie 2013

Sărbătoare la Trâmpoiele

Duminică a avut loc o sărbătoare a satului Trâmpoiele, "Fii Satului", cu ocazia instalării noului preot, părintele Truţă. Este un model al cunoscutei sintagme româneşti "Omul sfinţeşte locul" şi aş adăuga eu se pot face lucruri minunate cu puţin, dar cu implicare. Au fost de toate, parada portului popular, muzică populară, plăcinte, mici şi bere. 
 Satul Trâmpoiele, în urma asfaltării drumului devine astfel de mic colţ de rai, liniştit, cu peisaje superbe, cu oameni deschişi cu care poţi discuta despre obiceiurile locului, despre întâmplări şi legende. De sus de la "Rupturi" se vede departe către Buceş-Vulcan şi Găina, Vf. Vâlcoi şi Dâmbăul. Cetatea de la Grohaş aşteaptă să destăinuie poveşti de mult uitate.
La sărbătoare au participat şi fostul deputat Corneliu Olar şi preşedintele Consiliului Judeţean Ion Dumitrel, care se îndrepta spre inaugurarea Muzeului Memorial Avram Iancu, care a fost de curând reabilitat. 
Sărbătoarea a fost susţinută de Primăria Oraşului Zlatna şi de neobositul consilier local, Borza Iosif (Sivică, cum e cunoscut în zonă).
Am fost undeva sus, deasupra satului, să fac câteva poze. Am întâlnit o familie, pe a cărei gospodărie scria "Popas La Lenuţa". Am intrat de curios să întreb dacă vor să facă ceva în turism. Mi-au răspuns că e doar aşa, de distracţie, şi m-au invitat la masă. Ciorbă, sarmale, vinars etc. Nu am rămas decât la un pahar de suc, le-am mulţumit pentru ospitalitate şi am plecat. Dar am rămas plăcut surprins de modul în care aceşti oameni au ştiut să primească un străin.
Trâmpoiele este satul în care am fost de cele mai multe ori anul acesta, din toate satele aparţinătoare Zlatnei. Poate pentru că am observat că acolo e voinţă. Sau poate că peisajele m-au atras. Nici nu e prea important. Important e că, de astăzi, satul Trâmpoiele devine o destinaţie turistică în sine. Mergeţi acolo şi nu veţi regreta!




Un comentariu:

  1. ESTE UN COLT DE RAI.OAMENI OSPITALIERI,CREDINCIOSI SI CU FRICA DE DUMNEZEU.BISERICA ESTE DEOSEBITA IAR TANARUL PREOT PAROH OVIDIU TRUTA E UN NEOBOSIT GOSPODAR CARE SE IMPLICA IN A SCHIMBA SI MODERNIZA SATUL TRAMPOIELE CU AJUTORUL ENORIASILOR SAI.DUMNEZEU SA-I AJUTE!AM PARTICIPAT SI NOI LA SARBATOARE SI AM FOST PLACUT IMPRESIONATI.FELICITARI!FAM.TRUTA NICOLAE SI NICOLETA

    RăspundețiȘtergere

Opinia ta e binevenită!